Admin
TUR REFERAT
Smørbotn i Innfjorden Tirsdag 5. Juni 12
Fin kveldstur til Smørbotn i Innfjorden. 16 personer fikk klipp i Turmålsheftet denne kvelden.

I kveld skulle turen gå til Smørbotn i Innfjorden. Det gikk noen skikkelige regnbyger i løpet av dagen, men det var meldt oppholdsvær så 10 personer hadde møtte opp på Kavlihjørnet med Turmålshefte i sekken, for dette var en "klippetur".
Vi kjørte til Innfjorden, tok av til Bøstølen og videre til Gjerde. Der ventet nok en turdeltager og heldigvis Terje Vold som var kjentmann. Etter noen min. dukket det opp nok en turdeltager som ville slå følge.
Vi fulgte en traktorvei som gikk jevnt bratt oppover til vi tok av på en skogsvei og senere en sti. Dette var godt merket. Vi steg fort opp i høyden og utsikten var flott. Vi gikk på høyre side av fossen som var kjempestor da det var mye snøsmelting. Da vi kom høyere opp så vi at det fortsatt også var mye snø å ta av. Når vi kom over skoggrensa gikk vi på litt snø, og snart var vi kommet opp til botnen der det var kasse og bok. Der satt allerede 3 spreke seniorer som hadde tjuvstartet. Herfra kan en fortsette opp til Finnan. Men vi vendte nesen mot fjorden og nytte utsikten mens vi kosa oss med mat og drikke. Turen nedover igjen gikk greit. Vi var 10 personer som startet og vi var 16 på heimveien.

Disse var med:
Unni Rønning, Torill Mjelva, Sissel Stangenes, Hildegard Digernes, Astrid Frilund, Jan Olav Frilund, Bea Vangen, Anne Karin Hagen, Liv Tangen, Kristin Aklestad, Kåre Vold, Marit Stokes, Bjørg Brevik, Inger Ellingsberg, kjentmann Terje Vold og referent/foto Randi Uri

Veien gikk bratt og vi kom raskt opp i høyden. Sola titter fram og vi tok en liten rast i bakken. Vår her nede men mye snø på fjelltoppene ennå Nesen vendt mot målet der oppe i horisonten. En pust i bakken må vi ta oss tid til.
Anne Karin beundrer den store turistbåten på vei ut fjorden (eia var vi der). Klipp og kaffekos Mat og drikke nytes til fin utsikt. En glad gjeng ! Ut av snøen stakk småbjørka opp med små grønne musører.