Admin
TUR REFERAT
Kvitnykjen (Kjersemfjellet) Lørdag 13. September 08
Vi var 14 stykker som tok turen til Kvitnykjen i Tresfjorden.

Fra Kjersemsetra fulgte vi merka sti fra setra og oppover lia. Det var litt bratt i starten. Etter noen korte pauser kommer vi over skoggrensa og terenget flatet ut.
Vi tok vår første matpause før vi begynte på selve oppstigninga til toppen. Det gikk greit å følge merkinga oppover. Etter noen pauser var vi på toppen.
Toppen består egentlig av to topper med et skar i mellom. Vi satte igjen sekkene på den første toppen, og gikk over til den andre toppen. Det lå tjukk skodde rundt fjelltoppene, så utsikten var dårlig, det eneste vi så var Vaksvika og havet utenfor.Etter en lang pause på den andre toppen gikk vi tilbake på den første. Det var nå på tide for tilbake. Vi gikk ned igjen fra toppen lenger til venstre enn den merka stien. Det var noe laus stein og litt bratt enkelte steder, men vi kom oss trygt ned og inn på den merka stien som førte oss tilbake til Kjersemsetra.

Disse var med: Bjørg Brevik, Marianne Brevik, Oddvar Brevik, Anne Lise Gjerde, Randi Hjelvik, Randi Uri, Åge Endrerud, Perry Kavli,Odd Ivar Røhmesmo, Kari Hjelme, Edvard Søvik, Elise Venås og Terje Vold.

Her er de fint og slappeav Kjersemsetra Bruraføplget i bakfrunnen Vi skal opp her Mot Vaksvika
Litt klatring Til den andre toppen Til tops Første toppen På veg ned att
De er fint på tur En ivrig tur gåer